Αγοράζοντας από την Κίνα

User avatar
GB-admin
Posts: 9
Joined: Tue Jun 20, 2017 11:52 am

Αγοράζοντας από την Κίνα

Postby GB-admin » Tue Jun 20, 2017 12:03 pm

Τον τελευταίο μήνα έχω λάβει αρκετά E-mails φίλων του Site που προσπαθούν να αποκτήσουν κινητά, Tablet ή Smartwatches Κινέζων κατασκευαστών. αλλα δεν ξέρουν απο που να ξεκινήσουν και που να τελειώσουν.

Έτσι λοιπόν βάζω τη στολή του Batman και φτιάχνω καφέ, για να σας προσφέρω έναν όσο το δυνατό πιο λεπτομερή οδηγό αγοράς απο τα γνωστά κινέζικα υπερκαταστήματα, που πουλούν απο αναπτήρες μέχρι 3D Printers.

Πριν ξεκινήσω, ας απαντήσω σε μερικές βασικές ερωτήσεις που σίγουρα θα έχετε.

Ε: Αξίζει να αγοράσω Κινητό/Tablet/Ρούχα/αεροπλανοφόρο απο την Κίνα;
Α: Αν η διαφορά στην τιμή το δικαιολογεί φυσικά. Στην περίπτωση των κινητών, οτιδήποτε πάνω απο 200-250€ ίσως να μην αξίζει απο πλευρά εγγύησης.

Ε:Είναι εύκολη η αγορά απο Κίνα;
Α:Ναι είναι.

Ε:Είναι επικίνδυνο να χάσω τα λεφτά μου;
Α:Όχι, εκτός αν σας πιάσουν κορόιδο. Αγοράζετε απο γνωστά, δοκιμασμένα καταστήματα μόνο με Paypal.

Ε:Οι Κινέζοι θέλουν να μου φάνε τα λεφτά :
Α:Όχι, ούτε να σας χαρίσουν ομως πρόκεται

Ε:Θα έρθει το Κινητό σε 10 μέρες;
Α:ΟΧΙ. Το απλό ταχυδρομείο, θα κάνει 20-25 ίσως και 30 ημέρες, σπανίως να φτάσει τις 15. Αυτά χωρίς να υπολογίσουμε γιορτές και αργίες

Ε:Ωραία, άρα να βάλω ταχυμεταφορική, και ας δώσω 20€ παραπάνω.
Α:ΟΧΙ οποιαδήποτε άλλη επιλογή, φλερτάρει με το να περάσει τελωνείο, κάτι που σημαίνει οτι το κοπανίδι που θα φάτε δεν θα έχει προηγούμενο. Αν σας ενδιαφέρει μια συσκευή, πέραν του κόστους, ρίξτε μια ματιά στις Ευρωπαικές αποθήκες των καταστημάτων, που μπορούν να το στείλουν πολύ πιο γρήγορα, χωρίς φόβο τελωνείου.

Ε: Αν το στείλω με μεταφορική και το δηλώσω δώρο και αξίας 10€ δε θα περάσει χωρίς δασμούς;
Α: Όχι, οι τελωνειακοί υπάλληλοι έχουν το δικαίωμα να ανοίξουν το δέμα, και να σας ζητήσουν αποδεικτικό αγοράς για τον υπολογισμό των δασμών.


Update Φεβρουαρίου 2017

Λοιπόν προσθέτω αυτό το κομμάτι για να λύσω αρκετές απορίες σας σχετικά με το τι έχει αλλάξει στα τελωνεία απο το τέλος του 2016.

Μέχρι και τον Νοέμβριο του 2016, τα πακέτα απο τρίτες χώρες(εκτός Ευρωπαικής ένωσης δηλαδή), έμπαιναν αέρα-πατέρα, αρκει να είχαν χαμηλή δηλωμένη αξία.

Απο τότε και ειδικά και μέχρι τα Χριστούγεννα του 2016, οι έλεγχοι έγιναν αρκετά πιο αυστηροί, με αποτέλεσμα αρκετά πακέτα, παρότι είχαν χαμηλή δηλωμένη αξία να σταματήσουν, να ανοιχτούν και να χρεωθούν με τους νόμιμους δασμούς.

Μετά την πρωτοχρονιά, η συχνότητα των πακέτων που καταλήγουν στο τελωνείο είναι μικρότερη, αλλα και πάλι, είναι αρκετά μεγαλύτερη σε σχέση με το οτι συνέβαινε μέχρι και πριν τον Νοέμβριο του 16′.

Με λίγα λόγια, ο έλεγχος παραμένει δειγματοληπτικός, και δεν «περνάνε ολα απο τελωνείο» οπως έχω ακούσει και διαβάσει. Τουλάχιστον όχι ακόμα.

Απο τον Οκτώβρη έχω παραλάβει 12 πακέτα, ολα κινητά και δε σταμάτησε κανένα στο τελωνείο. Αυτό δε σημαίνει βέβαια τίποτα.

Τι γίνεται αν σταματήσει το δέμα μου;

Σε περίπτωση που το δέμα σας σταματήσει στο Τελωνείο, ο τελωνειακός υπάλληλος, το ανοίγει, και αν δε βρεί συνοδευτικό αποδεικτικό, ψάχνει και βρίσκει την τρέχουσα τιμή του αντικειμένου.

Σε αυτή την τιμή χρεώνει το 24%, το ΦΠΑ δηλαδή, ενώ για τη διαδικασία, τα ΕΛΤΑ χρεώνουν 12€ τέλη εκτελωνισμού.

Για ένα πακέτο αξίας 150€ θα χρεωθείτε δηλαδή :

150*24%= 36€, συν 12 ευρώ τέλη, σύνολο 48€

Υ.Γ. Αυτό το ποσο ισχύει μόνο αν το πακέτο σας εκτελωνιστεί απο τα ΕΛΤΑ. Αν το έχετε παραγγείλει με ταχυμεταφορική, τα ποσά ανεβαίνουν αρκετά.

Πως θα παραλάβω το δέμα μου απο το Τελωνείο;

Η διαδικασία παραλαβής δεν αλλάζει. Το δέμα σας θα μπεί τελωνείο, θα βγεί, και θα προωθηθεί στο ταχυδρομείο της περιοχής σας.

Απο εκεί θα σας καλέσουν, θα σας πουν τη λυπητερή, για να ξέρετε ποιο ειναι το ποσό που θα πληρώσετε για να παραλάβετε.

Αυτά λοιπόν, για καλό και για κακό, να έχετε στο νού σας οτι υπάρχει περίπτωση ένα πακέτο σας, να χρεωθεί δασμούς κατα την είσοδο του στη Χώρας μας, οπότε να το μετράτε και αυτό πριν μπείτε στη διαδικασία παραγγελίας.

Ας απαντήσω και ορισμένες πολύ συχνές ερωτήσεις σας.

Ερώτηση: Το πακέτο μου σταμάτησε στο Τελωνείο και εγώ δε θέλω να το παραλάβω, και να πληρώσω. Μπορώ να αφήσω το πακέτο να γυρίσει πίσω και να πάρω τα λεφτά μου απο το Paypal.

Απάντηση: Εδώ δώστε ιδιαίτερη προσοχή. Αν ανοίξετε Dispute για να πάρετε τα χρήματα σας πίσω απο το Paypal για δέμα που έχει σταματήσει στο τελωνείο, και αρνείστε να παραλάβετε, το Paypal, θα δικαιώσει τον πωλητή. Και καλα θα κάνει. Τα καταστήματα δεν είναι υπεύθυνα για τους τελωνειακούς δασμούς που προκύπτουν σε κάθε χώρα. Αυτοί έστειλαν το πακέτο, αυτό έφτασε, και εσείς αρνείστε την παραλαβή. Άρα χάνετε τα λεφτά σας.

Ε:Υπάρχουν κάποια πακέτα που κινδυνεύουν περισσότερο;

Α: Ισχύει, οτι ίσχυε μέχρι τώρα. Τα πολύ ογκώδη και βαριά δέματα, καθώς και αυτά που έχουν δηλωμένη αξία ανω των 22€ έχουν σημαντική πιθανότητα να σταματήσουν στο τελωνείο. Σύμφωνα με απλές ενδείξεις, και τίποτα επίσημο φυσικά, οσα πακέτα έρχονται απευθείας απο Κίνα με Singapore Post, είναι πιο επίφοβα, ενώ ο μεγαλύτερος αριθμός πακέτων, που έχει σταματήσει, προοριζόταν για Βόρεια Ελλάδα, και έκανε στάση στο ΥΕΔ Θεσσαλονίκης.

Ε: Το κινητό το πήρα σε Flash Sale/προσφορά/τσαμπα και ο τελωνειακός υπάλληλος υπολόγιζε το ΦΠΑ με την πραγματική του αξία. Τι μπορώ να κάνω;

Α: Έχετε δικαίωμα να ζητήσετε επανεκτίμηση του κόστους, προσκομίζοντας και τα απαραίτητα αποδεικτικά αγοράς, αλλα εκτός του οτι θα πρέπει να πληρώσετε 10€ για να τον επανέλεγχο, σπάνια θα δείτε ουσιαστική διαφορά προς τα κάτω.

Ε: Τι μπορώ να κάνω αν δε θέλω να παραλάβω το πακέτο;

Α: Το μόνο που μπορείτε να κάνετε, είναι να έρθετε σε επαφή με το κατάστημα, να τους ζητήσετε να επιστραφεί το δέμα πληρώνοντας τους τα έξοδα πήγαινε-έλα, και αυτοί να το ξαναστείλουν. Αυτό φυσικά δεν βεβαιώνει οτι και τη δεύτερη φορά δε θα σταματήσει στο τελωνείο, κάνοντας ολη αυτή τη φασαρία ,άδικα.

Αν θέλετε τη δική μου γνώμη, νομίζω οτι το πιο φρόνιμο είναι να παραλάβετε, εκτός αν το επιπλέον κόστος ξεπερνάει το κόστος αγοράς του αντικειμένου, ή αν έχετε δώσει πολύ μικρό ποσό να το αποκτήσετε.

Για αυτό βάλτε στον υπολογισμό πριν την αγορά και την πιθανή στάση του πακέτου στο Τελωνείο για να δείτε αν σας συμφέρει, και αν τελικά δε περάσει τελωνείο, θα σας μείνουν και τα λεφτά.

Πίσω στον υπόλοιπο οδηγό τώρα.9
Η επιλογή

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε, είναι, φυσικά, να βρείτε το στόχο σας. Η γενικότερη κατηγορία «αγορά απο Κίνα» έχει εκατοντάδες χιλιάδες στόχους, για αυτό εγώ θα επικεντρωθώ σε προιόντα τεχνολογίας, που αφορούν άμεσα και την θεματολογία του Angroid.gr.

Ψάχνοντας λίγο στο Google, θα βρεθείτε αντιμέτωποι με εκατοντάδες προτάσεις και άλλες τόσες απόψεις σχετικά με την κάθε πρόταση, ενός κινητού για παράδειγμα. Αυτό που πρέπει να κατανοήσετε, είναι οτι πρέπει να θέσετε ορισμένες σταθερές στην αναζήτηση σας, αν θέλετε αυτή να καταλήξει κάπου.

Στο παράδειγμα του κινητού, το κόστος, η μπαταρία, το μέγεθος της οθόνης και οι επιδόσεις του SoC είναι τέσσερις πολύ καλές κατηγορίες με βάση το οποίο μπορείτε να φιλτράρετε τις διαθέσιμες συσκευές.
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε ένα παράδειγμα σύγκρισης συσκευών
Το Kimovil.com είναι μια πολυ καλή αρχή για να βρείτε την κατάλληλη συσκευή για τα θέλω σας

Αν δεν θέλετε να ψάξετε ψύλλους στ’αχυρα, μπορείτε να ακολουθήσετε την δεύτερη διαδρομή, που περιλαμβάνει ειδικευμένα Blogs, Forums και Youtube Channels.

To Angroid.gr, το Doctorandroid.gr, και το Techblog.gr είναι 3 πολύ χρήσιμα blogs για την ενημέρωση σας, ενώ φυσικά πολλές πληροφορίες θα βρείτε στα μεγάλα τεχνολογικά Forums, όπως το Myphone.gr, το Insomnia.gr, το thelab.gr και το adslgr.com.

Φυσικά το Youtube είναι μια πολύ καλή πηγή, αφού πέρα απο το μπλα μπλά μπορείτε να δείτε σε Live λειτουργία την κάθε συσκευή. Χρησιμοποιώντας το πρόθεμα greek μετά το όνομα του κινητού, πιθανότατα θα βρείτε και κάποιες παρουσιάσεις στα Ελληνικά, απο τα γνωστά κανάλια, ή και απο πιο άγνωστα όπως του Γιώργου Καφετζόπουλου και του personal favorite, και άκρως απολαυστικού Μπακάρντι Σπέσιαλιστ.

Αυτό που δε χρειάζεται εγώ να σας πώ, είναι να μην μασάτε όλα όσα διαβάζεται, στα παραπάνω, αφού σε πολλές περιπτώσεις τα άρθρα αποτελούν πληρωμένη διαφήμιση, ή δελτία τύπου.

Τουλάχιστον στο Angroid.gr ακόμα και στα πληρωμένα άρθρα, τα εξώφθαλμα προβλήματα τα αναφέρω, καλό ομως θα είναι να χρησιμοποιείται και την κοινή λογική σε πολλές περιπτώσεις. Οταν βλέπετε κινητό Android με μπαταρία 2000mAh και οθόνη 5.5″ FULL HD δε χρειάζεται να σας πώ εγώ οτι δε θα βγάζει τρίωρο.
Διαλέγοντας κατάστημα

Εδώ γίνεται η σφαγή.

Στο κομμάτι των Android Smartphones αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάρα πολλά καταστήματα απο Κίνα.

Εκτός απο τα γνωστά, φυτρώνουν συνεχώς καινούργια, ενώ υπάρχουν και Site αγορών, οπως το Ebay.com και το Alibaba.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξεκαθαρίσετε στο μυαλό σας, είναι οτι όλα τα κινέζικα καταστήματα που έχετε ακούσει κατα καιρούς, έχουν τα ίδια χάλια. Κανένα δεν είναι καλύτερο, κανένα δεν είναι κλέφτες, κανένα δεν έχει χειρότερο ή καλύτερο Service απο το άλλο. Δεν υπάρχει «καλό» Κινεζοκατάστημα.

Αυτό που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να επιλέξετε δοκιμασμένα καταστήματα, τα οποία έχουν και το know how για να μην σας μπλέξουν με τελωνεία.

Αφού βρείτε το κινητό που θέλετε να αγοράσετε, πρώτη στάση σας πρέπει να είναι το Kimovil.com για το οποίο έχουμε μιλήσει και με περισσότερες λεπτομέρειες εδώ. Εκει θα βρείτε τις φτηνότερες τιμές για τη συσκευή που σας ενδιαφέρει, αφού η λειτουργία του μοιάζει λίγο πολύ με αυτή του Skroutz.gr.
Ποιο είναι το καλύτερο κατάστημα; Το πιο φτηνό!
Ποιο είναι το καλύτερο κατάστημα; Το πιο φτηνό!

Ακόμα και έτσι βέβαια, θέλει λίγο ψάξιμο παραπάνω, αφού το kimovil εκτός απο ορισμένα λάθη στις τιμές, δεν έχει και ολα τα καταστήματα, με σημαντικότερη έλλειψη το Vickmall.

Σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, τα έμπιστα καταστήματα(και έμπιστα εννοώ αυτά που δε θας στείλουν σαπούνι) είναι τα εξής:

Everbuying.com
Gearbest.com
Coolicool.com
Vickmall.com
To2c.com
Minideal.net
Bangood.com
Geekbuying.com

Η σειρά είναι εντελώς τυχαία. Αν με ρωτάτε ποιο απο αυτά προτείνω η απάντηση είναι απλή. Το πιο φτηνό.

Σε κάθε περίοδο, το κάθε κατάστημα έχει ups and downs με κάποια να έχουν συγκεκριμένους μήνες που προσφέρουν κουπόνια με το κιλό, και χαμηλές τιμές σε διάφορους κατασκευαστές.

Δώρο άδωρο είναι και το να κοιτάτε σελίδες βαθμολογιών, για το πόσο «Hoax» και ψεύτικες είναι οι παραπάνω σελίδες.

Απο τη μία παραπάνω απο τα μισά θετικά σχόλια είναι πληρωμένα απο το κάθε κατάστημα με πόντους και δωράκια, ενω ακόμα και αν ήταν όλα αγγελικά πλασμένα, απο τους 100 ευχαριστημένους αγοράστες θα σχολίαζαν οι 5, απο τους 100 δυσαρεστημένους οι 110, οποτε καταλαβαίνεται οτι δεν είναι ασφαλές μέτρο σύγκρισης.
Τι γίνεται στο Angroid.gr

Σε περίπτωση που σας φαίνεται παράξενο που στο Angroid.gr χρησιμοποιώ κυρίως το Everbuying.net και το Gearbest.com δεν είναι για άλλο λόγο, παρα επειδή πληρώνομαι για να το κάνω.

Και οταν λέμε πληρώνομαι, δε παίρνω διαμερίσματα απο αυτά, αλλα σε συνδιασμό με τα λεφτά του Adsense βγάζω τα έξοδα του Site, που είναι πολύ σημαντικό για ένα χομπίστα σαν και εμένα, ενώ μένουν και αρκετά λεφτά για να αγοράζω συσκευές τις οποίες κάνω Review, και μετά μεταπουλώ, για να πάρω άλλη την οποία θα κάνω και πάλι review.

Αραια και που μου στέλνουν δώρα και ορισμένες συσκευές, οι οποίες είναι και αυτές που κληρώνω.

Δεν τα εμπιστεύομαι γενικά παραπάνω απο τα υπόλοιπα, αλλα στις προσωπικές αγορές τα χρησιμοποιώ και πάλι, αφού λόγο συνεργασίας με προσέχουν. Ορίστε, για να μη λέτε οτι το παίζω ανεξάρτητος.

Η άλλη λύση, που αφορά τα Ebay και Aliexpress, που αφορά αγορές απο μεμονομένους πωλητές, η προσοχή σας πρέπει να είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Κύριος λόγος επιλογής ενός πωλητή δεν πρέπει να είναι κανένας άλλος παρα οι αξιολογήσεις του, και όχι μόνο σε ποσοστό θετικών, αλλα και σε απόλυτο αριθμό.

Ένας πωλητής με 100% ευχαριστημένους αγοραστές, δε σημαίνει τίποτα αν μιλάμε για 50 αγοραστές, ή και 100.

Έτσι κοιτάτε για πωλητές με δεκάδες χιλιάδες αξιολογήσεις, απο τις οποίες οι θετικές να φτάνουν το 99%. Ιδιαίτερη βάση θα πρέπει να δώσετε στις αρνητικές αξιολογήσεις για να δείτε ποιος είναι ο λόγος που κάποιοι έχουν μείνει δυσαρεστημένοι απο τον εκάστοτε πωλητή.
Παραγγελία και αγορά

Αφου βρήκατε και το κατάλληλο για εσάς κατάστημα, ήρθε η ώρα της παραγγελίας.

Ο πρώτος κανόνας σε αυτή την φάση είναι οτι «ολοι λένε ψέματα«(ααα ρε Dr. House), ο οποίος στην περίπτωση μας σημαίνει οτι το «Διαθέσιμο» είναι μια πολύ φλού περιγραφή, αφού για τους φίλους μας τους Κινέζους μπορεί να σημαίνει και «περίπου διαθέσιμο» ή «σύντομα διαθέσιμο» ή ακόμα και «πλήρωσε το και το βλέπουμε».

Αυτός είναι και ο λόγος που η πρώτη κίνηση σας, είναι να ξεκινήσετε μια συζήτηση Live Chat στο κατάστημα της επιλογής σας, ή να έρθετε σε επικοινωνία με το Support της σελίδας στον τομέα των ερωτήσεων προ πώλησης.

Οι περισσότεροι απο τους Κινέζους αντιπροσώπους μιλάνε μέτρια Αγγλικά, τα θέματα όμως που πρέπει να σας εξηγήσουν τα κατέχουν καλά.
Η χρήση του Live Chat ή η επικονωνία πριν απο κάποια παραγγελία, μπορεί να σας γλιτώσει απο πολύ κόπο
Η χρήση του Live Chat ή η επικονωνία πριν απο κάποια παραγγελία, μπορεί να σας γλιτώσει απο πολύ κόπο

Ξεκινάτε λοιπόν συνομιλία και σπαμάρετε, στην κυριολεξία, τον αντιπρόσωπο, με ερωτήσεις για την διαθεσιμότητα του προιόντος που επιθυμείτε μέχρι να πάρετε καθαρή απάντηση.

Αν χρειαστεί μπορείτε να τους αναφέρετε οτι σε περίπτωση που σε 2 εργάσιμες η παραγγελία σας δεν έχει φύγει, θα προχωρήσετε σε καταγγελία μέσω Paypal για να πάρετε τα χρήματα σας πίσω, για αυτό θα πρέπει να είναι απολύτως σίγουροι για το οτι υπάρχει διαθέσιμο Stock.

Αφού προσπεράσετε αυτον τον σκόπελο, καλό θα ήταν να ρωτήσετε τον συνομιλητή σας, για το αν υπάρχει κάποιο διαθέσιμο κουπόνι που θα μπορούσε να ρίξει την τιμή λίγο ακόμα, ή για το αν θα μπορούσε να σας στείλει κάποιο δωράκι με την παραγγελία(μια θήκη, μια ζελατίνα προστασίας ή κάτι τέτοιο μικρό, μη ζητάτε $50 δώρα).

Ακόμα και αν δε συνηθίζετε τα παζάρια, στην προκειμένη περίπτωση δε χάνετε τίποτα να δοκιμάσετε αφού τις περισσότερες φορές, όλο και κάτι θα βγάλετε.

Οταν ολοκληρωθεί το παραπάνω γαιτανάκι, ήρθε η ώρα της παραγγελίας.

Βάζετε το αντικείμενο στο καλάθι, προσθέτετε το κουπόνι έκπτωσης που μπορεί τυχόν να έχετε, και κάνετε Checkout μέσω Paypal.
Σημαντικό
Καλό θα ήταν αν το αντικείμενο που αγοράσατε είναι μικρής αξίας και δεν συμπεριλαμβάνει στην τιμή το κωδικό εντοπισμού(tracking code) να δώσετε κάτι παραπάνω για να τον προσθέσετε και να μην ψάχνετε το αντικείμενο μετά.

Σας προειδοποίησα.

Τη χρονική περίοδο που γράφετε αυτό το άρθρο, η Ελλάδα βρίσκεται ακόμα υπο καθεστώς Ελέγχου κεφαλαίων, οπότε η απευθείας αγορά μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών (με την ασφάλεια του Paypal πάντα) δεν είναι δυνατή, οπότε θα χρειαστεί να κάνετε ορισμένες τρίπλες για να πραγματοποιήσετε αγορά.

Κοινός παρανομαστής για όλες τις τρίπλες θα παραμείνει το Paypal το οποίο οπως σας είπα είναι απολύτως απαραίτητο για τη διασφάλιση των χρημάτων σας. Αυτό που πρέπει να κάνετε σε τελική ανάλυση είναι να μεταφέρετε χρήματα στο Balance του Paypal, απο το οποίο μπορείτε να πραγματοποιήσετε αγορές απροβλημάτιστα.

Οι κυριότεροι τρόποι παράκαμψης των Capital Controls, είναι γραμμένοι αρκετά αναλυτικά εδώ, οπότε δε θα τους αναφέρω ξανά.

Ο λόγος που πρέπει να προτιμήσετε το Paypal, είναι γιατι η υπηρεσία αυτή διασφαλίζει στο 100% της συναλλαγές σας, κάτι που θεωρώ απαραίτητο σε μια αγορά απο ένα άγνωστο κατάστημα μιας συσκευής που θα καταπονηθεί σχεδόν ένα μήνα μέσα στο κουτί πριν φτάσει στα χέρια σας.

Το Paypal σας προσφέρει 180 ημέρες εγγύησης οτι θα λάβετε τα χρήματα σας πίσω σε περίπτωση που δε λάβετε το αντικείμενο, ή το λάβετε χαλασμένο. Περισσότερα για το τι θα πρέπει να κάνετε σε αυτές τις περιπτώσεις θα πούμε παρακάτω.

Τα καταστήματα που ανέφερα παραπάνω, έχουν στείλει πάρα πολλές φορές αντικείμενα σε χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης με αποτέλεσμα να ξέρουν ολα τα κόλπα για να αποφύγουν τα τελωνεία (mark as gift, χαμηλή δηλωμένη αξία κτλ) ,αν θέλετε παρόλα αυτά μπορείτε να τα επαναλάβετε στο Live Chat μετά την ολοκλήρωση της παραγγελίας.

Μάλιστα κάποια καταστήματα αναλαμβάνουν την εγκατάσταση Multilanguage Roms σε κινητά που δεν έχουν Ελληνικά (οπως τα Xiaomi και το LetV) αλλα και Root, αν το επιθυμείτε, κάτι ομως που συνήθως το χρεώνουν έξτρα.
Τρόποι και διαρκεια αποστολής

Ο βασικότερος τρόπος αποστολής, είναι το απλό ταχυδρομείο.

Με τη χρήση του, τα αντικείμενα έρχονται εντελώς δωρεάν απο την Κίνα, κάτι που απο μόνο του είναι ένα μικρό θαύμα, παρόλα αυτά περιέχει και το αναμενόμενο ρίσκο μιας αγοράς απο την άλλη πλευρά του κόσμου.

Τα περισσότερα καταστήματα χρησιμοποιούν της Singapore Post και την NL Post, ενώ τώρα τελευταία έχει μπεί στο παιχνίδι και το Belgian Post που καλό θα ήταν να αποφύγετε αν μπορείτε. Το γιατι θα σας το εξηγήσω στη συνέχεια.

Η πρώτη επιλογή με τα ταχυδρομεία Σιγκαπούρης, τα δέματα δεν κάνουν ευδιάκριτη στάση και μεταφέρονται απευθείας απο Κίνα, Ελλάδα. Φυσικά δεν έρχονται με απευθείας πτήση, και η διαδρομή τους μπορεί να περιέχει Φορτηγά, τρένα, ακόμα και πλοία, κάτι που σημαίνει οτι ο χρόνος αναμονής είναι αρκετός.

Ως επι των πλείστων οι απευθείας αυτές αποστολές απαιτούν 20-25 μέρες για να φτάσουν στα χέρια σας, με ορισμένες περιπτώσεις να ξεπερνούν τον μήνα, ενώ στις 200+ παραγγελίες που έχω πραγματοποιήσει απο Κίνα, έχουν τύχει και μικροπράγματα που έχουν έρθει στις 12 ή 13 μέρες, όπως συνέβει πρόσφατα με μια κάρτα μνήμης που πήρα απο το Gearbest, ένα κατάστημα που είναι διάσημο για την καθυστέρηση του, αλλα έστειλε την κάρτα στην πόρτα μου σε μόλις 11 μέρες.
Αυτός ο πίνακας με το Processing και Shipping time είναι σχεδόν πανομοιότυπος για όλα τα καταστήματα, και φυσικά περιγράφει ιδανικές συνθήκες
Αυτός ο πίνακας με το Processing και Shipping time είναι σχεδόν πανομοιότυπος για όλα τα καταστήματα, και φυσικά περιγράφει ιδανικές συνθήκες

Σημαντικό είναι να καταλάβετε οτι οι παραπάνω αριθμοί δε περιλαμβάνουν εορτές και πολυήμερες αργίες, οι οποίες αυξάνουν και άλλο τον χρόνο αναμονής.

Το θετικό αυτού του τρόπου αποστολής δεν είναι φυσικά άλλο, απο την αποφυγή των τελωνειακών δεσμών , η οποία είναι κατα 99.9% σίγουρη. Στο απλό ταχυδρομείο τον εκτελωνισμό αναλαμβάνουν οι άνθρωποι των ΕΛΤΑ οι οποίοι για καλή μας τύχη δεν δείχνουν ιδιαίτερη όρεξη να κυνηγήσουν κάθε δεματάκι για εκτελωνισμό.

Η αποστολή μέσω NL Post(ολλανδικά ταχυδρομεία), είναι λίγο πολύ ίδιας διάρκειας, με εξίσου ελάχιστη πιθανότητα στάσης στο Τελωνείο, με μια μικρή μόνο διαφορά. Το πακέτο αποστέλεται χωρίς τη δυνατότητα να το εντοπίσετε μέχρι την Ολλανδία, και απο εκει φεύγει με το Tracking που σας έχει δώσει το μαγαζί για Ελλάδα.

Με αυτόν το τρόπο είναι απόλυτα σύνηθες τις 4-5 πρώτες μέρες ίσως και παραπάνω, το αντικείμενο σας να μην εντοπίζεται απο το Tracking Code, αυτό ομως δεν είναι κάτι που πρέπει να σας απασχολεί.

Τέλος το Belgian Post(Bpost) είναι μια λύση ίδιας λογικής με το NL Post η οποία έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα. Απο τη στιγμή που το αντικείμενο σας μπεί στην Ελλάδα, δεν είναι πλέον ιχνηλάσιμο, και θεωρείτε απλό πακέτο, και όχι συστημένο.

Αυτό σημαίνει οτι απο το πέρασμα του πακέτου στην Ελλάδα και μετά δεν έχετε ιδέα που είναι το αντικείμενο, ενώ αντίθετα με τις άλλες περιπτώσεις, δε θα σας έρθει ειδοποίηση να πάτε να το παραλάβετε. Θα το βρείτε μια μέρα στην πόρτα σας. Αν δεν το αρπάξει κάποιος, ή δεν γίνει μούσκεμα απο τη βροχή.

Για να σας δώσω ένα δείγμα, μια παραγγελία με Bpost μπήκε Ελλάδα 4 Ιανουαρίου και την παρέλαβα στις 8, ενώ μια άλλη μπήκε στις 30 Δεκεμβρίου και την παρέλαβα 19 Ιανουαρίου. Μάλιστα το πρώτο ήταν το Xiaomi Redmi Note 3 , το οποίο είδα το πρωί στην εξώπορτά μου και έπαθα εγκεφαλικό, καθώς μένω στο κέντρο μεγάλης πόλης.

Οι υπόλοιπες επιλογές αφορούν Expedited Shipping, δηλαδή ταχυμεταφορικές, οι οποίες οπως είπαμε θα πρέπει να αποφύγετε πάση θυσία, αφού υπάρχει σημαντική περίπτωση η αποστολή να περάσει τελωνείο και να χρεωθείτε ένα κάρο λεφτά. Άλλωστε υπάρχουν και καλύτεροι τρόποι να πάρετε συσκευη αν βιάζεστε.
Σημαντικό
Αν για οποιοδήποτε λόγο το δέμα σας περάσει τελωνείο, η καλύτερη λύση είναι να μιλήσετε με τον πωλητή, και να αρνηθείτε να παραλάβετε το δέμα.

Αφού του επιστραφεί, μπορέι να σας το ξαναστείλει, χρεώοντας σας το ποσό που το κόστισε αυτό το πήγαινε-έλα, που θα είναι σημαντικά μικρότερο απο το να πληρώσετε τελωνειακούς δασμούς.

Περισσότερες λεπτομέρειες για αυτά τα θέματα μπορείτε να βρείτε στον πολύ καλογραμμένο οδηγο του gerstavros2 στο Myphone.gr
Ευρωπαικές Αποθήκες – Αγορά απο Ελλάδα

Αν ντε και καλά βιάζεστε να αποκτήσετε συσκευή, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις Ευρωπαικές αποθήκες που έχουν πλέον ολα τα μεγάλα καταστήματα, ή να τα αποκτήσετε απο Ελλάδα.

Στην πρώτη περίπτωση τα EU Warehouses των καταστημάτων, μπορούν να σας εξυπηρετήσουν άμεσα, με ένα μικρό καπέλο στις τιμές και των κινητών μια μικρή χρέωση για την αποστολή.

Για παράδειγμα το Xiaomi Redmi Note 3 στο Gearbest κοστίζει $209 απο την Κινέζικη αποθήκη, με δωρεάν αποστολή, ενώ στην Ευρωπαική κάνει $217 συν $17 για την αποστολή σύνολο $234.
Οι Ευρωπαική αποθήκη του Vickmall είναι στην Ελλάδα, οπότε η παραλαβή θα είναι ταχύτατη. Βέβαιο το Vickmall είναι φαρμακείο απο την κανονική αποθήκη, ποσο μάλλον απο την Ευρωπαική
Οι Ευρωπαική αποθήκη του Vickmall είναι στην Ελλάδα, οπότε η παραλαβή θα είναι ταχύτατη. Βέβαιο το Vickmall είναι φαρμακείο απο την κανονική αποθήκη, ποσο μάλλον απο την Ευρωπαική

Ακόμα ένα αρνητικό των Ευρωπαικών αποθηκών είναι το εξαιρετικά περιορισμένο Stock τους, αφού πέρα απο 10-15 συσκευές δύσκολα θα βρείτε κάτι παραπάνω στο κάθε κατάστημα.

Η άλλη λύση είναι η αγορά απο Ελληνικά καταστήματα που εισάγουν επίσημα τα κινητά στη Χώρα μας.

Το ποια είναι αυτά θα τα βρείτε μέσω Skroutz.gr και Bestprice.gr, και το αν σας συμφέρει να τα πάρετε απο εκεί σηκώνει πολύ συζήτηση.

Τα καταστήματα αυτά πουλούν με αρκετά αυξημένη τιμή τις περρισότερες συσκευές, κάτι που είναι εν μέρη δικαιολογημένο, δεν παύει ομως να αποτελεί πρόβλημα.

To ίδιο Xiaomi Redmi Note 3 που είδαμε παραπάνω να κοστίζει 185€ και 214€ απο Κινέζικη και Ευρωπαική αποθήκη αντίστοιχα στην Ελλάδα θα το βρείτε 284€.

Πέρα απο την διετή εγγύηση, η οποία μπορεί να τεθεί και υπο αμφισβήτηση απο προσωπικές ή όχι εμπειρίες, οι συσκευές απο Ελλάδα έχουν και άλλες ανέσεις.

Μπορείτε για παράδειγμα να πληρώσετε με αντικαταβολή, γλιτώνοντας τη φασαρία του Paypal και των Capital Controls.

Επίσης μέσω ελληνικών καταστημάτων μπορείτε να ψωνίσετε με δόσεις, κάτι που επίσης μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο σε κάποιους.

Τέλος, υπάρχει και η δυνατότητα αγοράς με τιμολόγιο για τους επαγγελματιές ωστε να δικαιολογήσουν τον ΦΠΑ.

Το αν αξίζουν τα παραπάνω το αυξημένο κόστος είναι δική σας απόφαση.
Προβλήματα παραλαβής- Εγγύηση

Τελευταίο κεφάλαιο σε αυτή την περιπέτεια είναι το τι γίνεται σε περίπτωση που η συσκευή δε φτάσει ποτέ, ή φτάσει και είναι προβληματική, γνωστό και ως DOA.

Βασικός σας σύμμαχος σε αυτές τις δύο περιπτώσεις είναι το Paypal, δε χρειάζεται ομως να καταφύγετε απευθείας εκεί.
Σημαντικό
Είναι καλή ιδέα να βιντεοσκοπείτε το ξεπακετάρισμα του κινητού, και την πρώτη του εκκίνηση για να χρησιμοποιήσετε το βίντεο ως στοιχείο οτι η συσκευή δε λειτουργούσε ή ήρθε σπασμένη απο την αρχή

Στην περίπτωση που έχουν περάσει η καθορισμένες μέρες αποστολής για το κάθε κατάστημα, (25-35 μέρες + καμια δεκαρια που θα σας ζητήσουν να περιμένετε) τότε δυστυχώς πρέπει να αρχίσετε να ψάχνεστε.

Αφού βεβαιωθείτε οτι απο το Tracking Code δε εμφανίζεται η συσκευασία σε κάποιο ταχυδρομείο της περιοχής, που σημαίνει οτι έχει χαθεί κάπου η ειδοποίηση, και το αντικείμενο σας περιμένει, η πρώτη σας κίνηση είναι να επικοινωνήσετε με το κατάστημα.

Αφού τους εξηγήσετε το πως έχει η κατάσταση, με Tracking code και ημερομηνία αποστολής ανα χείρας ζητώντας τους να σας επιστρέψουν τα χρήματα ή να επαναλάβουν την αποστολή του προιόντος.
Καλό είναι πριν απο οποιαδήποτε άλλη ενέργεια σε περίπτωση προβλήματος, να επικοιννωήσετε με το κατάστημα. Συνήθως θα βρείτε λύση(έστω και με λίγες φωνές)
Καλό είναι πριν απο οποιαδήποτε άλλη ενέργεια σε περίπτωση προβλήματος, να επικοιννωήσετε με το κατάστημα. Συνήθως θα βρείτε λύση(έστω και με λίγες φωνές)

Να ξέρετε οτι συνολικά το Paypal σας καλύπτει για 180 ημέρες απο την πληρωμή, που σημαίνει οτι αν πέρασαν 40 μέρες μέχρι την επικοινωνία σας με το κατάστημα μπορείτε άνετα να περιμένετε άλλες 30 για να ξαναστείλουν τη συσκευή, ειδικά αν την είχατε πετύχει σε καλή τιμή, οπότε η επιστροφή χρημάτων ίσως να μη σας συμφέρει.

Επίσης αν τελικά αποφασίσετε να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων, προσέξτε μη σας ζητήσουν να επιστραφούν τα χρήματα στο «wallet» του λογαριασμού σας στο εκάστοτε κατάστημα. Να δεχθείτε refund μόνο στο Paypal.

Αν οι άνθρωποι του support στο κατάστημα κάνουν «τους Κινέζους» τότε η λύση είναι μέσω του Paypal να βρείτε τη συναλλαγή στο Resolution Center και να την κάνετε Dispute.

Με αυτή τη διαδικασία ο υπεύθυνος αγορών του κάθε καταστήματος είναι αναγκασμένος να επικοινωνήσει μαζί σας και να διευθετήσει το πρόβλημα, αν θέλει να πάρει τα λεφτά.
Σημαντικό
Απο τη στιγμή που θα ανοίξετε Case για Dispute στο Paypal θα πρέπει να το κλείσετε ΜΟΝΟ αν πάρετε τα χρήματα σας πίσω, ή παραλάβετε τη συσκευή. Αν δεχτείτε να κλήσετε το Dispute, τότε τα χρήματα αποδεσμεύονται και δεν μπορείτε να τα διεκδικήσετε ξανά.

Η ίδια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί και σε περίπτωση προβληματικής εξ’αρχής συσκευής.

Αν τώρα το κινητό παρουσιάσει μετά απο μερικούς μήνες λειτουργίας πρόβλήμα, πρέπει να ξέρετε οτι όλα τα καταστήματα έχουν εγγύηση 1 έτους.

Φυσικά η εγγύηση παρέχεται απο τα ίδια τα καταστήματα, κάτι που σημαίνει οτι η συσκευή πρέπει να πάει Κίνα και να γυρίσει, δηλαδή ένα δίμηνο, χώρια τον χρόνο που θα χρειαστεί για να την επισκευάσουν. Mάλιστα τα μεταφορικά για να πάει η συσκευή Κίνα (και σε ορισμένες περιπτώσεις και για την επιστροφή) επιβαρύνουν εσάς!

Αυτός είναι και ο λόγος που σε περιπτώσεις μικροπροβλημάτων(προβλήματα μπαταρίας, καμμένα pixels κτλ) οι περισσότεροι πωλητές θα σας προτείνουν να σας επιστραφούν ένα μέρος των χρημάτων σας για να μη μπείτε σε αυτή τη διαδικασία.

Το αν θα διεκδικήσετε ή όχι περισσότερα απο αυτά είναι θέμα δικό σας, αν και απο εμπειρία σας λέω οτι αν η συσκευή έχει σημαντικό πρόβλημα καλύτερα να την πουλήσετε για ανταλλακτικά. Το Service δεν είναι απο τα ατού των Κινέζικων καταστημάτων.

Για αυτό και δεν προτείνω την αγορά πολύ ακριβών συσκευών απο αυτά τα καταστήματα. Μέχρι 200€ κάτι μπορεί να γίνει. Μια συσκευή 400+ ευρώ όμως χωρις ουσιαστική εγγύηση δεν είναι και οτι καλύτερο.
Συνοψίζοντας

Η διαδικασία αγοράς απο την Κίνα δεν είναι το βουνό που σας παρουσιάζουν ορισμένοι. Τα πράγματα είναι απλά, και αν είστε προσεκτικοί δε θα χάσετε ουτε λεπτό απο τα λεφτά σας.

Μικροί κίνδυνοι υπάρχουν, οπως είναι φυσικό σε μια αγορά απο την άλλη άκρη του πλανήτη, τον τελευταίο καιρό ομως, τα καταστήματα της Κίνας έχουν καταφέρει να φέρουν το Support σε ανθρώπινο επίπεδο, ενώ η ασφάλεια του Paypal σας δίνει τη δυνατότητα να κάνετε ακόμα πιο άφοβα της αγορές σας.

Κλείνοντας έχω για εσάς το δωδεκάλογο του καλού αγοραστή

Πάντα χρησιμοποιείται Paypal
Μην αγοράζεται απο Κινέζικα καταστήματα, αν βιάζεστε
Μην ψάχνεται για εγγυήσεις, Δεν υπάρχουν
Σε Ebay και Aliexpress οι πολύ χαμηλές τιμές κρύβουν ταπες. ΠΑΝΤΑ
Το Kimovil.com είναι φίλος σας
To ίδιο και το Angroid.gr. Αν έχετε ερώτηση το Mail μου είναι διαθέσιμο (Contact at angroid.gr)
Πριν απο οποιαδήποτε παραγγελία μιλάτε με το κατάστημα για το Stock. Εκτός αν δε σας πειράζει η αναμονή
Δεν επιλέγετε ποτέ ταχυμεταφορική απο Κίνα. Το Τελωνείο τσούζει.
Πάντα βιντεοσκοπείτε το Unpacking και την πρώτη Εκκίνηση(αν μιλάμε για κινητό η Tablet)
Σε περίπτωση προβλήματος μιλάτε πάντα πρώτα με το κατάστημα.
Αν ανοίξετε Case στο Paypal ΔΕΝ το κλείνετε παρα μόνο αν πάρετε τα λεφτά σας πίσω, η το αντικείμενο στο χέρι. Τίποτα άλλο.
Η αγορά Κινέζικων κινητών απο Ελλάδα έχει πολλές ανέσεις, αλλα το χτυπαρίδι είναι χτυπαρίδι.

https://www.angroid.gr/android-tutorial ... o-tin-kina

Return to “ελληνικά”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest